سومین قسمت از سری آموزشی ساخت فتوشاپ (Photoshop)

موضوع این قسمت:  آشنایی با محیط کاربری فتوشاپ

  1.     ToolBar (نوار ابزار): بخش مهم فتوشاپ این بخش است که جعبه‌ابزار نام دارد جعبه‌ابزاری که همانند جعبه‌ابزار یک کارگر فنی عمل می‌کند و لوازم و ابزارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که بتوانیم به کمک آن‌ها تغییرات را بر روی تصاویر و بوم نقاشی اعمال نماییم.

  2. Menu Bar (نوار منو): با توجه به اینکه نرم‌افزار فتوشاپ ازجمله نرم‌افزارهای استاندارد به شمار می‌رود مانند این‌گونه برنامه‌ها دارای نوار منو است که دسترسی به بخش‌ها مختلف نرم‌افزار را برای کاربر امکان‌پذیر می‌سازد و شامل منوهای file ، Edit ، Image ، Layer ، select ، Filter ، View ، window و Help است. هر منو گزینه‌هایی را جهت عملکرد خاصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نوار منو در بالای نرم‌افزار قرار دارد.

  3. محل قرار گیری تصویر: تصویر شما در اینجا قرار دارد و شما از انجا می توانیدآن را ببینید یا ویرایش ها را کنترل کنید.

  4. پنل های ویرایش تصاویر: گروهی از پانلها که دارای گزینه های مربوط به ویرایش تصاویر میباشند و در سمت راست پنجره قرار دارند. 

  5. لایه ها: در اینجا لایه ها و اجزای تشکیل دهنده تصویر وجود دارد که در آینده با آن بیشتر آشنا می شوید.

  6. هر سندی که ایجاد کردیم، به همراه درصد بزرگنمائی و مدل رنگبندی آن در زیر نوار منو قرار میگیرند. شما می توانید با کلیک نمودن بر روی هر سربرگ تصویر آن را مشاهده نمائید و یا در  با کلیک نمودن بر روی علامت ضربدر در هر تب(سربرگ)، تصویر مورد نظرتان را ببندید.

نویسنده: محمدپارسا احمدی

منبع: سایت توسینسو (با تغییر و افزودن)