چهارمین قسمت از سری آموزشی ساخت فتوشاپ (Photoshop)

موضوع این قسمت:  خروجی گرفتن (ذخیره کردن) در فتوشاپ


    برای ذخیره کردن (Save) پروژه در فتوشاپ، ابتدا باید از Menu Bar به مسیر File > Save بروید. این پنجره برای شما باز می شود. اول باید محل ذخیره را مشخص بکنید و سپس در File Name نامی که می خواهید پروژه تان در آن ذخیره شود را وارد کنید.

    در Save as type می توانیم فرمتی را که میخواهید تصویرتان با آن ذخیره شود، را انتخاب کنید. البته در میان این لیست طولانی فقط فرمت های Photoshop, JPEG, PNG به درد ما میخورد (البته در سطح های اولیه). سپس روی Save کلیک کنید.

  • فرمت Photoshop برای ذخیره فایل فتوشاپ تصویر می باشد و می توانیم وقتی که از تصویر خروجی گرفتیم(ذخیره کردیم) دوباره آن را ویرایش کنیم. فرمت JPEG معمولا برای ذخیره عکس های معمولی بهدرد می خورد. فرمت PNG مخصوص تصاویری است که پشت نداشته و پس‌زمینه آنها شفاف باشد(البته با پشت سفید، اشتباه نگیرید. پس‌زمینه شفاف یعنی لایه‌ای نباشد که کل پشت صفحه را بپوشاند).


    نکته: پیشنهاد ما این است که در کنار خروجی هر تصویر، از فایل فتوشاپ یا همان فایل لایه باز آن نیز خروجی بگیریم تا در موقع ضروری، آن را دوباره ویرایش کنیم. در غیر این صورت مجبور می شویم عکس را از اول بسازیم!


نویسنده: محمدپارسا احمدی